למה כל כך משתלם להשקיע בקרקע שצמודה לקיבוץ נען?

קרקעות שסמוכות לקיבוץ נען נהנות מכמה יתרונות בולטים וייחודיים שהופכים אותן להשקעה כלכלית כדאית במיוחד

מפתח מרכזי להצלחת השקעה בנדל"ן הוא השילוב בין המיקום הנכון לתזמון הנכון. זיהוי של שני האלמנטים האלה הוא הסוד העיקרי להשקעה שתניב פירות. אחד מהאזורים המבטיחים ביותר בארץ מהבחינה הזאת הוא אזור קיבוץ נען שבשפלה, שצפוי לפיתוח משמעותי. לכן זהו זמן אידיאלי לקנות באזור קרקע חקלאית, מתוך הנחה שתופשר לבנייה והרוכש ייהנה מההשבחה הדרמטית.

מדוע משתלם להשקיע בקרקע באזור נען?

נגישות תחבורתית

גישה נוחה ומהירה לצירי תנועה ראשיים היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ערכו של נכס נדל"ני. ואכן, הנגישות לאזור נען מעולה. הקיבוץ נהנה מקרבה נדירה למקבץ של כבישים מהמרכזיים בארץ. הוא סמוך לכביש 6, לכביש 431, לכביש 1 ולכביש 40. כביש 431 גם מחבר את האזור בקלות לכביש 4. קשה למצוא מקומות בארץ עם נגישות כל כך נוחה.

צמידות ליישוב קיים

גורם חשוב שמשפיע על סיכויי ההפשרה של קרקע חקלאית הוא הצמידות ליישוב קיים. נען הוא קיבוץ ותיק ואמיד בן כמעט 90 שנה, שנהנה מפיתוח ומגידול דמוגרפי, ועבר בשנים האחרונות הפרטה. כל אלה הופכים אותו למבוקש ויוקרתי ומגדילים את הסבירות שיורחב. הצמידות לנען מעלה מאוד את סיכויי ההפשרה של הקרקעות הסמוכות, ובהתאם לכך ערכן עולה.

מרכזי במידה הנכונה

קיבוץ נען נמצא בעצם במרכז הארץ, אבל לא בליבת גוש דן הצפופה והיקרה מאוד. הקיבוץ נמצא 25 ק"מ מתל אביב. זהו מיקום אידיאלי שמספק גישה מהירה ונוחה למטרופולין תל אביב לצורכי עבודה, קניות ופנאי. אבל לצד זאת, הוא לא בתוככי גוש דן העמוס והפקוק. מלאי הקרקעות בלב גוש דן כמעט מיצה את עצמו, ולכן מחירי הנדל"ן בו גבוהים מאוד וההשקעה יקרה ופחות כדאית. במעגל הרחב יותר, שכולל את אזור נען, ניתן עדיין למצוא קרקעות להשקעה במחירים משתלמים שצפויים להניב רווחים יפים.

הביקוש

אזור השפלה, בסביבת רחובות וראשון לציון, הפך ליוקרתי בשנים האחרונות וזוכה לתנופת פיתוח ניכרת. זאת בזכות ביקוש גדול למגורים מצד אנשים שמעוניינים לגור במעגל הסובב את מרכז הארץ. הביקוש העצום צפוי לגדול עוד יותר ככל שיאזלו עתודות הקרקע במרכז הארץ.

בין עיר לכפר

מדובר במיקום אידיאלי בגלל הסמיכות לעיר רחובות, קרבה שנוחה מאוד למטרות תעסוקה, קניות וקבלת שירותים שונים. ולצד זאת זהו אזור כפרי מבוקש מאוד, שרבים רוצים לגור בו וליהנות מאווירה קהילתית ופסטורלית. היישובים הכפריים בסביבה מבוקשים מאוד ומחירי הנדל"ן בהם נמצאים כבר כמה שנים במגמת עלייה. האזור מאפשר להגשים את החלום האידיאלי של רבים: בית פרטי באווירה כפרית, קרוב לעיר ובמרכז הארץ. חלום שעם הזמן הופך ליותר ויותר קשה להשגה.

התזמון

בשל האטרקטיביות של האזור ועתודות הקרקע שהולכות ומצטמצמות סביב מרכז הארץ, ככל שהזמן יחלוף מחירי הקרקעות באזור צפויים לעלות. הצפי הזה מועיל מאוד להשבחה החזויה שתיטיב על בעלי האדמות. אולם מכיוון שבשנים הבאות מחיר הקרקעות באזור צפוי לזנק, מי שימתין יותר מדי עם הרכישה, יפספס את המומנטום ולא יהנה מעליית ערך הקרקע.

קבוצת שפע נכסים מציעה למכירה קרקעות במיקום אטרקטיבי שנמצא כ-200 מטר מקיבוץ נען ו-5 ק"מ מרחובות. הקבוצה, שפועלת זה כ-20 שנה, משווקת מגרשים בבעלות פרטית שרשומים בטאבו. המגרשים זוהו על ידי מומחים בתחום כהזדמנות נדירה להשקעה שמבטיחה תשואה גבוהה בעתיד.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן