חולמים לעבור לגליל? זו הדרך המשתלמת לעשות זאת

רבים חולמים על איכות חיים ואווירה גלילית, אבל מתקשים לממש את החלום ולעבור לצפון. רכישת קרקע חקלאית ובניית בית לאחר ההפשרה היא פיתרון מעולה להגשמת השאיפה

להרבה מאוד ישראלים יש חלום חיים לעבור לגור בגליל. רבים מבטיחים לעצמם ש"יום אחד בטוח נעבור לגליל". אנשים רואים לנגד עיניהם איכות חיים, אוויר טוב, שטחים פתוחים אינסופיים, הרבה ירוק בעיניים, אווירה קהילתית נעימה, קרבה לטבע. אנשים מדמיינים את עצמם יושבים על ערסל בגינה, קוראים ספר, מארחים חברים ומשפחה, קופצים בכל פעם לפינת חמד אחרת קרובה לבית. פעם מטיילים בנחל או במפל, בפעם אחרת יוצאים לפיקניק בחיק הטבע, ובאופן שגרתי יוצאים להליכה בשטחים הפתוחים.

חלום המגורים בגליל משותף לבני כל הגילים. אנשים צעירים רבים חולמים לגדל את ילדיהם בצפון הארץ, ולהעניק לילדיהם ילדות חלומית וחווייתית (אולי כמו שהם עצמם חלמו שתהיה להם…), עם הרבה מרחבים, נופים, טיולים, טבע וחינוך מעולה. אותם זוגות מאחלים גם לעצמם להעביר את מיטב שנותיהם באווירה גלילית רגועה, קהילתית ונעימה.

במקביל אחרים חולמים לעבור לגליל בגיל מאוחר יותר, לאחר שהילדים יעזבו את הקן, עם היציאה לגמלאות או לפניה. אחרי שנים של שגרה שוחקת הם שואפים לעבור למקום רגוע, להוריד הילוך, ליהנות מהשקט, מהנופים, מהפעילות הקהילתית ומהאווירה, לטייל ולארח את המשפחה הרחבה לסופי שבוע מפנקים.

למה לא מגשימים את החלום?

בפועל כל כך הרבה אנשים חולמים על מגורים בגליל, ורובם לא מממשים את החלום. חלקם שקועים בשגרה העמוסה ולא מתפנים לעשות את הצעד הדרמטי. אחרים לא מוצאים אומץ לקבל את ההחלטה על כל הכרוך בה – כולל מכירה או השכרה של הבית הקיים ובחירת בית בגליל, מציאת מסגרות חינוך ומקומות עבודה (אם כי רבים מאלה שעוברים לגליל ממשיכים לעבוד במרכז כשמדובר ביישוב עם נגישות תחבורתית נוחה). ורבים רוצים לשמור בבעלותם את ביתם שבמרכז, אך מתקשים לממן קניית בית בגליל, אף על פי שמחירי הדיור בצפון נמוכים מאלה שבמרכז.

הפיתרון: קניית קרקע שצפויה לעבור הפשרה

אז איך אפשר בכל זאת להגשים את החלום הגלילי? יותר ויותר אנשים מגלים את ההזדמנות שגלומה בקניית קרקע חקלאית פרטית שצמודה לאחד מהיישובים האיכותיים בגליל.

מה המשמעות? רכישה כעת של אדמה חקלאית במיקום טוב, ביישוב איכותי שהייתם רוצים לגור בו. חשוב שיהיה מדובר ביישוב מבוקש ומצליח, שנמצא במגמת התרחבות, ושהקרקע תהיה בעלת פוטנציאל גבוה להפשרה ולבנייה למגורים.

למה זה משתלם?

מחירה הנוכחי של קרקע חקלאית במיקום מצוין, שטרם הופשרה לבנייה למגורים, אטרקטיבי במיוחד. ככל שיעברו השנים מחירה של הקרקע צפוי לעלות, ולאחר שהיא תאושר לבנייה המחיר יעלה באופן דרמטי.

בבוא היום, לאחר שהקרקע תופשר, תוכלו לבנות את בית חלומותיכם בדיוק כפי שדמיינתם אותו ולפתוח דף חדש בגליל. לאורך זמן, זו בוודאי תהיה השקעה משתלמת יותר וזולה הרבה יותר, בהשוואה לקניית בית מוכן (או קניית מגרש ובנייה של בית) בעוד כמה שנים. כך גם תוכלו לתכנן את המעבר לאט לאט ובאופן מסודר ואחראי.

אם באיזשהו שלב תתחרטו ותחליטו שלא לעבור לגליל, בכל מקרה יהיה מדובר בהשקעה משתלמת שתישא תשואה מרשימה. תוכלו למכור את הקרקע ברווח אפילו לפני ההפשרה. לאחר ההפשרה ככל הנראה תוכלו ליהנות מרווח אדיר, אפילו של מאות אחוזים. לחלופין, תוכלו לשמור את הקרקע בבעלותכם, לבנות עליה ולהשכיר את הבית. כך תרוויחו גם מעליית ערך הנכס וגם מהכנסה שוטפת מדמי שכירות.

כפר תבור שלמרגלות הר תבור הוא אחד מהיישובים המבוקשים ביותר בגליל. זוהי מושבה ותיקה ואיכותית, שנמצאת במגמת התרחבות וצפויה להמשיך לגדול. רבים מתושביה עברו אליה ממרכז הארץ במטרה לשפר את איכות החיים. אוכלוסיית היישוב מדורגת באשכול 9 מתוך 10 במדד החברתי כלכלי של הלמ"ס.

קבוצת שפע נכסים, שמתמחה כבר 20 שנה במכירת קרקעות חקלאיות, משווקת קרקעות חקלאיות בכפר תבור, במתחם שצמוד לשטחים שכבר הופשרו ונבנים כיום. הקרקעות הפרטיות נקנו על ידי הקבוצה ויירשמו בטאבו על שם הרוכשים.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן