מה חשוב לדעת על השקעות נדל"ן בחו"ל?

בשנים האחרונות זה כבר הפך לטרנד לכל דבר. ישראלים רבים מזהים פוטנציאל רווחיות גדול בהשקעה בנדל"ן בחו"ל, ויותר ויותר משקיעים פונים לאפיק ההשקעה הזה. עסקאות אלה נעשות במדינות רבות, כאשר אחד ממוקדי ההשקעה הבולטים של הישראלים בחו"ל הוא אזורים שנמצאים בתנופת פיתוח כמו מדינות מזרח אירופה שנחשבות בעלות פוטנציאל להשבחה מצוינת. עם זאת, ישנן גם עסקאות בארצות הברית ובמערב אירופה.

למה זה כדאי?

הנהירה אחרי אופציות ההשקעה בנדל"ן בחו"ל מושפעת מהריבית האפסית שמציעים הבנקים בישראל ומחוסר הוודאות בשוק ההון, שמרתיעים משקיעים פוטנציאליים מפיקדונות הבנקים ומהבורסה. נדל"ן מאז ומתמיד נחשב לאפיק השקעה בטוח יחסית, אולם מלבד הזדמנויות מיוחדות, מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל ממתנים את התשואה הצפויה והופכים את ההשקעה בנכסים בארץ להרבה פחות אטרקטיבית.

כך מוצאים ישראלים רבים הזדמנויות להשקעה בנדל"ן בחו"ל כחלופה משתלמת וטובה לא פחות מאשר רכישת נכסי נדל"ן בארץ. חדי הבחנה (או בעלי מזל) יכולים לזהות השקעות רווחיות גם בארץ, אבל הפנייה לחו"ל מרחיבה ומגוונת באופן משמעותי את מאגר ההזדמנויות לאיתור השקעה אטרקטיבית ומשתלמת, מכיוון שהשוק בארץ קטן ומצומצם. מה גם שפיזור השקעות הוא עיקרון בסיסי חשוב מאוד לכל משקיע.

נוסף על כך, בעוד שלצורך השקעה בנכסים בארץ נדרשים בדרך כלל סכומי כסף גדולים, ההשקעה בחו"ל דורשת פעמים רבות סכומים קטנים יחסית של כמה עשרות אלפי דולרים. אם בוחרים את ההזדמנות הנכונה, ההשקעה הנמוכה לא פוגעת בתשואה הגבוהה שצפוי הנכס להניב.

חושבים לקנות לבד? דברים שכדאי לדעת

כמו בארץ, כך גם בחו"ל ניתן להשקיע הן בנכסים בנויים והן בקרקעות המצויות בשלבי טרום בנייה. כמובן שגם בעסקה זו חשוב לוודא שהקנייה מתבצעת מגורם אמין ומקצועי המבין בתחום ושהיא אכן בעלת פוטנציאל רווחיות.

ניתן לקנות את הנכסים בחו"ל באופן פרטי או באמצעות חברה ישראלית שמתמחה בנושא. כמו כן, חשוב לזכור שבהשקעה מהסוג הזה ישנם כמה קשיים שחייבים לקחת בחשבון: פערי השפה; ניהול העסקה ותחזוקת הנכס עצמו מרחוק; לכן חשוב לרכז מידע אודות התרבות העסקית, מצב שוק הנדל"ן המקומי, נהלי הבנקים וניואנסים נוספים שקשורים לרגולציה, כלכלה, משפט ותקנות המס מדינה.

קנייה ישירה עשויה אמנם לחסוך לכם עמלות שונות, אבל היא תותיר אתכם לבד מול כל הקשיים, ועשויה בסופו של דבר להתברר כיקרה ומסוכנת יותר, במיוחד אם תזדקקו לנסוע לארץ היעד אחת לתקופה. לעומת זאת חברה מקצועית ומנוסה תיתן מענה איכותי לכל אותם אתגרים, מבלי לפגוע בכדאיות העסקה. חברה ישראלית שעוסקת בכך מתקשרת בדרך כלל עם גורמי מקצוע מקומיים רלוונטיים ואמינים שמסייעים להוציא את המיטב מהעסקאות.

הזדמנות אטרקטיבית להשקעה בנדל"ן בהונגריה

אחת מההזדמנויות העומדות בפניכם היא השקעה בפרויקט "Greenvillage" בהונגריה. מדובר בריזורט יוקרתי ומפנק סמוך לבודפשט המשתרע על שטח של כ-500 דונם, משווק באמצעות חברה ישראלית מיומנת ואמינה וכבר קיבל אישורי בנייה.

קבוצת שפע נכסים מציעה למכירה קרקעות להשקעה או לנופש בבית קיט פרטי בקומפלקס שממוקם בעיירת נופש שקטה ופסטורלית, צופה אל נוף טבעי עוצר נשימה, מוקפת ביערות ירוקים וסמוכה ליקב מרשים ולאגם ציורי.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן