איך תעזרו לילדים הקטנים לקנות דירה בעוד 20 שנה?

קרקעות למכירה הפכו בשנים האחרונות לאפיק השקעה שבוחרות משפחות רבות במטרה לסייע לילדיהן לקנות דירה כשיתבגרו

בימינו כל משפחה מבינה כי הסיוע הכלכלי לילדים כבר לא מסתיים בגיל 18 או 20. בשנים האחרונות סיכוייו של זוג צעיר שלא מקבל עזרה מההורים לקנות דירה – קטנים מאוד. השאלה היא איך עושים זאת כאשר משפחות רבות לא מסוגלות לעמוד בעול של קניית דירה לכל אחד מהילדים. המפתח הוא תכנון מוקדם והיערכות שנים מראש. אבל איך דואגים עשר או עשרים שנה מראש למימון דירה לילדים? משפחות רבות מצאו את הדרך לעזור לילדיהם באמצעות האפיק של קניית קרקעות למכירה. אבל נתחיל בסקירת האלטרנטיבות הקיימות.

כשהריבית אפסית

בעבר היה מקובל מאוד לפתוח לכל ילד תוכנית חיסכון בבנק. אולם אז הריבית הייתה גבוהה יותר כך שהחיסכון הניב תשואה יפה יותר. במקביל מחירי הדירות היו נמוכים הרבה יותר כך שקניית דירה באמצעות מעט חסכונות ולקיחת משכנתא הייתה נגישה לזוג צעיר עם עבודה מסודרת. אולם כיום, כשהריבית במשק אפסית, אין כל ערך לחיסכון בבנק. חסכונות אלה מניבים תשואה מינימלית, וגם לאורך שנים לא יצליחו לתרום תרומה משמעותית לזוג צעיר לצורך קניית דירה. בפרט ברמת המחירים הנוכחית בענף הנדל"ן.

סביבת הריבית האפסית הביאה הורים רבים לחסוך לילדיהם בשוק ההון, שמציע ריבית גבוהה יותר מהבנקים. אולם לרוב, המסלולים שמציעים את הריבית הגבוהה הם אלה בעלי הסיכון הגבוה יחסית. כך, שוק ההון ההפכפך מרתיע הורים רבים, מתוך חשש גדול שיאבדו את כספם באחד המשברים שפוקדים את השוק אחת לכמה שנים.

המדינה תדאג לילדים?

גם המדינה הבינה לאחרונה שהילדים של היום יזדקקו לסיוע כספי בעוד עשור או שניים, כשיתבגרו וירצו לקנות דירה או לפתוח עסק או לממן לימודים. לכן נולדה יוזמת חיסכון לכל ילד שבה מופקדים 50 ש"ח בחודש עבור כל ילד, כשההורים יכולים להכפיל את החיסכון החודשי ולבחור את מסלול החיסכון. זו אמנם יוזמה חיובית ומועילה, אבל משפחות שיסמכו עליה יגלו שהסכום שיצטבר לא יהיה משמעותי ביחס למחירה הגבוה של דירה. מה גם שהילדים שיתבגרו יוכלו להוציא בגיל 21 את כל הכסף שנחסך, ללא כל שליטה של ההורים ובלי קשר למטרת השימוש בסכום שהצטבר.

הפתרון: נדל"ן

כך שבשנים האחרונות ברור ליותר ויותר משפחות שההשקעה הכלכלית הנכונה לעתיד טמונה בנדל"ן. אולם מחירי הדירות הגבוהים שוחקים את שיעור התשואה שהשכרת הדירה מניבה. מה גם שממילא כשמחירי הדירות כל כך גבוהים, גם ההורים מתקשים לקנות דירות להשקעה כדי להעניקן בהמשך לילדים. כך שנדל"ן אמנם מניב, אבל מחירי הדירות הגבוהים לא מאפשרים ליהנות מכך.

קרקעות למכירה

בנסיבות האלה משפחות רבות מוצאות את המענה האידיאלי בקרקעות למכירה. קניית אדמות בשלבי תכנון שונים, לקראת הפשרה ולפני האישור הסופי עשויה להיות הזדמנות מעולה. בשלב הזה המחיר משתלם במיוחד, ואם מתאזרים בסבלנות עד להשלמת תהליכי האישור, נהנים לאחר מכן מפירות ההשבחה. משפחות רבות קונות אף מגרש עבור כל ילד, מתוך הנחה שעד שהילד יגדל הקרקע תופשר והנכס יוכל לשמש לו למגורים או למכירה לצורך קניית דירה במקום אחר. כמובן כל זאת בתנאי שקונים את הקרקע מגורם מקצועי ואמין ושבוחרים את המגרש הנכון, במקום הנכון ושסיכויי ההפשרה שלו גבוהים.

קבוצת שפע נכסים, בעלת ותק של כ-20 שנה, מציעה קרקעות למכירה במקומות שונים, בהם כפר תבוררחובות וקיבוץ נעןשפע נכסים מלווה על ידי צוות מיומן של עורכי דין, שמאים ואדריכלים המתמחים בתחום. האדמות שהקבוצה משווקת זוהו על ידי מומחי הקבוצה כהזדמנויות מיוחדות להשקעה שמבטיחה תשואה גבוהה בעתיד.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן