למה ההתעניינות במגרשים למכירה הולכת וגוברת?

בשנים האחרונות ניכרת נהירה של משקיעים לתחום המגרשים למכירה במקומות שונים בארץ. המגמה בולטת גם בקרב משקיעים מקצועיים ומנוסים וגם בקרב אנשים שלא התנסו בהשקעות בעבר. כל אותם משקיעים הגיעו למסקנה שקניית קרקע חקלאית היא הזדמנות עסקית אידיאלית להשגת תשואה גבוהה.

מדוע מגרשים למכירה הפכו לכל כך אטרקטיביים?

  1. הצורך בחסכונות – אנשים מבינים שבהתחשב ביוקר המחיה בישראל הם חייבים לדאוג לעצמם להכנסה בשנים הבאות ובמיוחד בתקופת הפנסיה, כי לרבים יהיה קשה להסתפק בחסכונות הפנסיונים שלהם. מה גם שאנשים מעריכים שיצטרכו לעזור לילדיהם לממן לימודים גבוהים, לקנות דירה וכדומה.
  2. הבנק ושוק ההון לא מספקים – גם המשקיעים הזהירים ביותר מבינים שהריבית האפסית בשנים האחרונות במשק הישראלי לא משאירה סיבה לחסוך בבנק, זו בוודאי לא תהיה השקעה מניבה. שוק ההון, לעומת זאת, הוא תנודתי וההשקעה בו (במיוחד באפיקים עם התשואה הגבוהה יותר) כרוכה בסיכון. כדי להצליח ולקצור פירות בשוק ההון יש צורך בהבנת השוק ובהיכרות עמוקה איתו, ולכן רבים נרתעים מכך.
  3. נדל"ן כהשקעה מניבה – כתוצאה משני הסעיפים הקודמים, רבים מבינים שהדרך להשקיע באפיק בטוח שיניב תשואה יפה, היא קניית נדל"ן. ערך הנכס עולה עם השנים, ואם הוא גם מושכר או שנעשה בו שימוש כלכלי, התשואה גדלה עוד יותר. הבעיה היא שמחירי הדירות בישראל זינקו פלאים בשנים האחרונות, ולמשקיעים רבים אין די הון עצמי לקנות דירה להשקעה. הפתרון הנדל"ני שדורש הון עצמי שאפשר לעמוד בו ועם זאת בעל פוטנציאל לתשואה גבוהה, הוא מגרשים למכירה בשלבי הפשרה ואישור שונים, ולפני קבלת היתר בנייה.
  4. עתודות הקרקעות אוזלות – מלאי הקרקעות לבנייה בישראל הולך ואוזל (וזו גם אחת הסיבות העיקריות לזינוק במחירי הדירות). וכשהיצע המגרשים קטן, המשקיעים מבינים שאין טעם לחכות, ושבשנים הקרובות יופשרו המגרשים שמתאימים לבנייה. וככל שיצטמצם מלאי המגרשים למכירה, כך יעלה מחירם וההזדמנות ליהנות מההשבחה תתמסמס. לכן כדאי לזהות את התזמון הנכון לקנות מגרש במיקום מתאים, שסיכויי ההפשרה שלו גבוהים, אבל לפני האישור הסופי.
  5. תקן 22 – בשנת 2014 נכנס לתוקף תקן 22, שמוסיף שקט נפשי לרוכשי מגרשים. התקן השמאי מחייב את מוכרי האדמות שטרם אושרו לבנייה לנהוג בשקיפות. משווקי מגרשים למכירה נדרשים להציג למתעניינים חוות דעת שמאית שתפרט את הפרוצדורה הנדרשת לצורך ההפשרה, את השלכות המיסוי של העסקה, את ערך הקרקע הנוכחי ואת הערכת שוויה אם תאושר לבנייה.
  6. ההיסטוריה מוכיחה – המציאות בשנים האחרונות הוכיחה כי שכונות שלמות בערים שונות, ובהן ראשון לציון, רחובות, רעננה והוד השרון, נבנו על קרקעות פרטיות שהופשרו, ובעלי הקרקעות נהנו מתשואה מאוד יפה, לעיתים אחרי שנים שהחזיקו בקרקע.
  7. ללא התעסקות מתישה – השכרת דירה היא הכנסה מניבה שדורשת התמודדות לאורך זמן עם מציאת שוכרים, קשיים בגביית שכר דירה, תקלות ותיקונים. לעומת זאת בהשקעה בקרקע צריך רק להתאזר בסבלנות ולחכות שפוטנציאל ההשבחה יתממש, כמובן בהנחה שקניתם את המגרש הנכון מגורם אמין ומקצועי.

קבוצת שפע נכסים, שפועלת זה כ-20 שנה, מציעה מגרשים למכירה במקומות שונים בארץ, בהם כפר תבוררחובות וקיבוץ נען. הקבוצה משווקת מגרשים שזוהו על ידה כהזדמנויות נדירות להשקעה שמבטיחה תשואה גבוהה בעתיד. צוות מיומן של עורכי דין, שמאים ואדריכלים המתמחים בתחום מלווים את פעילותה של שפע נכסים.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן