תחנות יציאה כדאיות בהשקעה בקרקע חקלאית

השקעה בקרקע חקלאית הינה השקעה לטווח רחוק, אשר דורשת אורך רוח מהרוכשים אותה, עד לרגע ההפשרה, שינוי הייעוד שלה ועליית מחירה. אולם, לעיתים, בעלי הקרקע בוחרים שלא להמשיך להחזיק בה (מסיבותיהם שלהם). נקודות יציאה כדאיות (או ריווחיות) הן נקודות זמן המאפשרות להם למכור את הקרקע ברווח, שאמנם לא יהיה גדול כמו בסיום תהליך ההפשרה, אבל עדיין יהיה רווח כלשהו. אין מניעה למכור את הקרקע בכל נקודת זמן שתרצו, אולם המתנה לנקודות היציאה הכדאיות תמנענה מכם הפסד ואף עשויות לייצר לכם רווח מסוים.

כאשר קרקע נמכרת ללקוח על ידי חברה מקצועית, הקרקע מלווית בתוכנית תהליך שינוי ייעוד של המגרש (שמטרתה לשרטט את ציר הזמן שבו ישתנה ייעודו של המגרש מהנוכחי לרצוי) ברמה המנהלתית. כל נקודה על ציר זמן זה מהווה נקודת יציאה כדאית, שבה ערכו של המגרש כבר גבוה יותר מערכו ביום שנקנה ובנקודת היציאה הקודמת לה.

מהו מחיר ריאלי (הוגן) של קרקע ואיך הוא משפיע עליכם? מהי נקודת היציאה הרווחית הראשונה? איך מחליטים אם למכור ומתי? מה אתם צריכים לדעת על מימוש רווחים מהשקעה בקרקע חקלאית?

מייקל זלמנסון, מנכ"ל ובעלים של חברת שפע נכסים, משרטט את הקווים בין נקודות היציאה הכדאיות של השקעה בקרקע חקלאית ומצייר תמונת מצב אמיתית שכל רוכש קרקע חייב לראות.

דילוג לתוכן