מהן הבטוחות היעילות בעת רכישת דירה?

רובנו נדרשים לעשות צעדים מרחיקי לכת, כאשר אנחנו רוכשים דירה. אנחנו צריכים למכור דירה קיימת, לפתוח את תוכנית החיסכון שהגיע לסיומה, לקחת הלוואות, לבחור בנק ממנו ניקח את המשכנתא, לבחור את מסלול המשכנתא המתאים לנו ביותר, וכן הלאה. אולם, במקרים מסוימים, לאחר כל המאמצים שאנחנו משקיעים, עדיין עלולים להיווצר מצבים, שבגלל סיבות שונות, לא נקבל לידינו את המפתח לדירה שרכשנו. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות, אבל הן לא תשנינה את העובדה שכל הכסף ששילמנו ירד לטמיון. כאן, נכנסות לתמונה הבטוחות, הדרכים שלנו להבטיח כי אכן נקבל את הדירה שרכשנו ושילמנו עבורה.

על פי חוק המכר, כל מכירת נכס חייבת להיות מלווה בבטוחה כלשהי, והקבלנים בוחרים בבטוחה המתאימה להם. לצורך יצירת בטחון זה עומדות מספר סוגי בטוחות: שעבוד, ערבות בנקאית, רישום הערת אזהרה בטאבו, פוליסת ביטוח והעברת בעלות בנכס. שתי הנפוצות ביותר בהן כיום הן הערבות הבנקאית ורישום אזהרה בטאבו.

כאשר מדובר על רכישת דירה מקבלן, הבטוחה הנפוצה ביותר היא הערבות הבנקאית, שפירושה, מבחינת הלקוח-רוכש הדירה, כי הבנק אשר נמצא מאחורי הפרויקט של הקבלן, מלווה אותו לאורך כל הדרך ומוודא כי הכסף אכן מנותב לפרויקט ולהתקדמותו.

ויקטוריה וולושין, מומחית נדל"ן, מדברת על ה'בטוחות' הבטוחות ביותר, אשר יבטיחו שאכן תקבלו את הדירה החדשה שלכם.

דילוג לתוכן