השלכותיו של חוק השכירות ההוגנת על הענף

כנתון רקע, מינואר 2015 הוחל, לכאורה, פיקוח על מחירי הדיור להשכרה, כתגובה לכך, העלו המשכירים את מחירי הדירות המושכרות בעד כ-20%.

הצעות החוק של ח"כ פולקמן ושפיר ומחד, והצעת הממשלה מצד שני, הופכות את נושא הדיור בשכירות לאחד הנושאים החמים בסדר היום של הכנסת. הצעות החוק, אשר כולן מתמקדות בהגדרת שכירות הוגנת, עוסקות במגוון נושאים כמו מחירים (הגנה על שוכרי הדירות מפני עליה בשכר הדירה), יצירת גוף רשמי אליו יוכלו לפנות שוכרים ומשכירים הנתקלים בקשיים וכן הלאה.

מאידך, מצג השווא הנוצר כהצגת הצעות חוק אלה כ"רפורמה" מסורס על ידי התמיכה בשוק חופשי, אשר שוק הנדל"ן הישראלי הוציא אותו מכל פרופורציה (במחירים משתוללים, חוזי שכירות הזויים ודירות במצב שאיננו ראוי למגורי אדם ובמחירים מופקעים).

האם הצעות החוק החדשות תגרומנה נזק נוסף לשוכרי הדירות? האם מדובר באמת ביוזמות אמיתיות שתבאנה לתוצאות בשטח, או ששוב מדובר ביוזמות מתייפייפות שמהוות פלסטר על פצע פתוח ומדמם? ומה על זכויותיהם של משכירי הדירות?

עופר פטרסבורג, עורך מוסף הנדל"ן של ידיעות אחרונות, יובל שטלריד, מנהל ועד שוכרי הדירות והמנכ"ל והבעלים של חברת שפע נכסים – מייקל זלמנסון, מנהלים תלת-שיח ומנתחים את הצעות החוק למיסוד השכירות מול האופציות האחרות הקיימות לטיפול בבעיה.

דילוג לתוכן